Instagram
LinkedIn
Facebook
Vriendelijk Orde Houden is ontwikkeld door de Stichting Rapucation, een Algemeen Nut Beogende instelling (ANBI) die zich inzet voor het onderwijs.
Home
De Cursus
Aan de slag
Zelfstudie
Orde maken
1. Vriendelijk
Inleiding
1.1 Toon gewenst gedrag
1.2 Aanwijzingen met lichaamstaal
1.3 Reguleer je emotie
1.4 Kennismaken
2. Duidelijk
Inleiding
2.1 Onderwijsdoelen
2.2 Kader
2.3 Verwachtingsmanagement
3. Lesinhoud
Inleiding
3.1 Docentgestuurd onderwijs
3.2 Leerlinggestuurd onderwijs
3.2.1 Praktijkvoorbeeld leerlinggestuurd muziekonderwijs
3.3 Beoordeling
4. Observeren
5. Aansturen en bijsturen
Inleiding
5.1 Aansturen
5.2 Bijsturen
5.2.1 Alternatieven voor Brief over toekomstig gedrag
5.2.2 Alternatieven voor ‘Brief over toekomstig gedrag’ – VO
5.3 Aansturen en Bijsturen: instructievideo’s
6. Orde maken in de praktijk
6.1 Checklist voor motivatiecoach
6.2 Overzicht
6.3 Gebruik lichaamstaal
6.3.1 Gebaren
6.4 Bronnen voor leraren
6.4.1 Self-Determination Theory
6.4.2 High impact learning
6.4.3 Covey voor leerlingen
6.5 Schoolbreed implementeren
VOH alle pagina’s
Inleiding: Hoe word ik een vriendelijke en duidelijke leraar?
Cursus bestellen
Teamcursus bestellen
Nazorg
VOH alle pagina’s
Nieuws
Nieuws
Testimonials
Teamtraining
HBO
Blog: De lerende docent
Blog: De lerende juf
Nieuwsbrief
Publiciteit
Diploma
Over ons
Gert Biesta
Contact
Inspiratie
Gebruikte termen – Jargon
Gebruikte literatuur – References
CRKBO – Beoordeling cursus
Klachten
Veelgestelde vragen
Zoek
English
Menu
Menu
U bevindt zich hier:
Home
1
/
Cursus Vriendelijk Orde Houden in de Klas
2
/
Zelfstudie
3
/
3. Lesinhoud
4
/
3.2 Samenwerken
3.2 Samenwerken
Alle informatie van deze pagina is samengevoegd met de module ‘Kennismaken’
Zie
Kennismaken
Scroll naar bovenzijde