| Aristotels (1999) |
Ethica – vertaling door J.A.E Bons en J.M. van Ophuijzen van ‘Ethica Nicomachea’ uit de 4e eeuw v. Chr. |
| Berger (2021), John |
Waarom naar dieren kijken. Vertaling van ‘Why look at animals’ uit 2012. |
| Biesta (2012), Gert J.J. |
Goed onderwijs en de cultuur van het meten |
| Biesta (2013), Gert J.J. |
The beautiful risk of education |
| Biesta (2022), Gert J.J. |
World-centred education |
| Boon (2009), Astrid |
Straf / Regels |
| Boon (2010), Astrid en Leo Prick |
Te gezellig in de les – Een zorg voor ouders en leraren |
| Bregman (2019), Rutger |
De meeste mensen deugen – Een nieuwe geschiedenis van de mens |
| Bregman (2021), Rutger |
Wat maakt een verzetsheld? |
| Camus (1942), Albert. |
De Mythe van Sisyphus in vertaling C.N. Lijsen – Uitgeverij IJzer Utrecht uit 2013 |
| Christakis (2019), Nicholas A. |
Blueprint |
| Cliteur (2007), Paul |
Moreel Esperanto |
| Clark (2014), Shirley |
Outstanding Formative Assessment |
| Constantius (2017), Constantin |
De herhaling – Vertaling Lineke Buijs. Constantius is een pseudoniem van Soren Kierkegaard.
|
Dekker (2006), Midas
|
Lichamelijke oefening
|
Dijkstra (2024), Michel
|
Japanse Filosofie
|
| Dionysius de Areopagiet (2015) |
Verzamelde werken – vertaling Michiel ter Horst |
| Ebbens (2005), Sebo en Simon Ettekoven |
Effectief leren |
| Eidhof (2021), Bram, Maartje Janssens en Jelle Ris |
Wereldgericht onderwijzen – Biesta in de praktijk |
| Gandhi (2017), Arun |
Het boek van wijsheid – 11 levenslessen van mijn grootvader Mahatma Gandhi |
| Gardner (1993), Howard |
Multiple Intelligences |
| van Gunsteren (2003), Herman |
Stoppen U kunt het U wilt het U doet het niet |
| Haidt (2012), Jonathan |
The Righteous mind – Why good people are divided by politics and religion. |
| Han (2023), Byung-Chul |
Vita contemplativa. Uitgave van Nieuwe Wereld
|
| van der Helden (2016), Jurjen en Harold Bekkering |
De lerende mens |
| Jansen (2021), Jim |
DNAtotZ |
| Kierkegaard (2007), Soren |
Wat de liefde doet – Vertaling en verklarende noten Lineke Buijs en Andries Visser
|
| Kierkegaard (2008), Soren |
De ziekte tot de dood – Vertaling Lineke Buijs – Inleiding en annotaties Andries Visser.
|
| Lamme (2016), Victor |
Waarom? Op zoek naar wat men werkelijk drijft |
| Lepore (2018), Jill |
Deze waarheden |
| Van Loo (2020), Bart |
De Bourgondiërs |
| Lukianoff (2018), Greg en Jonathan Haidt |
The Coddling of the American Mind |
| Meirieu (2016), Philippe |
Pedagogiek – De plicht om weerstand te bieden |
| Morris (2007), Toni |
Wat geloven boeddhisten? |
| Nelson (2022), Maggie |
Over vrijheid – (On freedom) |
| Pinker (2011), Steven |
The Better Angels of Our Nature – a history of violence and humanity |
| Prideaux (2018), Sue |
Ik ben dynamiet – Het leven van Nietzsche |
| Reybrouck (2017), David en Thomas |
Vrede kun je leren |
| Rovelli (2016), Carlo |
Reality is not what it seems |
| Slooter (2019), Martie |
De vijf rollen van de leraar |
| Storr (1998), Anthony |
Reuzen op lemen voeten. Studies over goeroes |
Schafer (1975), R. Murray
|
The Rhinoceros in the Classroom
|
| Scheffer (2013), Paul |
Alles doet mee aan de werkelijkheid Herman Wolf 1893-1942 |
| Sorensen (2023), Nick |
The improvising teacher – Reconceptualising pedagogy, expertise and professionalism |
| Teitler (2017), Peter |
Lessen in orde |
| Visser (2017), Andries |
Kierkegaard en DE HERHALING – een leesgids |
| Visser (2019), Andries |
De mens is geest – Kierkegaards humanisme |
| Waal (2009), Frans de |
Een tijd voor empathie – wat de natuur ons leert over een betere samenleving. |
| Wijnbergen (2011), Rob |
Nietzsche & Kant lezen de krant – Denker van vroeger over dilemma’s van nu |