Berger (2021), John |
Waarom naar dieren kijken. Vertaling van ‘Why look at animals’ uit 2012. |
Biesta (2012), Gert J.J. |
Goed onderwijs en de cultuur van het meten |
Biesta (2013), Gert J.J. |
The beautiful risk of education |
Biesta (2022), Gert J.J. |
World-centred education |
Boon (2009), Astrid |
Straf / Regels |
Boon (2010), Astrid en Leo Prick |
Te gezellig in de les – Een zorg voor ouders en leraren |
Bregman (2019), Rutger |
De meeste mensen deugen – Een nieuwe geschiedenis van de mens |
Bregman (2021), Rutger |
Wat maakt een verzetsheld? |
Camus (1942), Albert. |
De Mythe van Sisyphus in vertaling C.N. Lijsen – Uitgeverij IJzer Utrecht uit 2013 |
Christakis (2019), Nicholas A. |
Blueprint |
Cliteur (2007), Paul |
Moreel Esperanto |
Clark (2014), Shirley |
Outstanding Formative Assessment |
Constantius (2017), Constantin |
De herhaling – Vertaling Lineke Buijs. Constantius is een pseudoniem van Soren Kierkegaard.
|
Dekker (2006), Midas
|
Lichamelijke oefening
|
Dionysius de Areopagiet (2015) |
Verzamelde werken – vertaling Michiel ter Horst |
Ebbens (2005), Sebo en Simon Ettekoven |
Effectief leren |
Eidhof (2021), Bram, Maartje Janssens en Jelle Ris |
Wereldgericht onderwijzen – Biesta in de praktijk |
Gandhi (2017), Arun |
Het boek van wijsheid – 11 levenslessen van mijn grootvader Mahatma Gandhi |
Gardner (1993), Howard |
Multiple Intelligences |
Haidt (2012), Jonathan |
The Righteous mind – Why good people are divided by politics and religion. |
Han (2023), Byung-Chul |
Vita contemplativa. Uitgave van Nieuwe Wereld
|
van der Helden (2016), Jurjen en Harold Bekkering |
De lerende mens |
Jansen (2021), Jim |
DNAtotZ |
Kierkegaard (2007), Soren |
Wat de liefde doet – Vertaling en verklarende noten Lineke Buijs en Andries Visser
|
Kierkegaard (2008), Soren |
De ziekte tot de dood – Vertaling Lineke Buijs – Inleiding en annotaties Andries Visser.
|
Lamme (2016), Victor |
Waarom? Op zoek naar wat men werkelijk drijft |
Lepore (2018), Jill |
Deze waarheden |
Van Loo (2020), Bart |
De Bourgondiërs |
Lukianoff (2018), Greg en Jonathan Haidt |
The Coddling of the American Mind |
Meirieu (2016), Philippe |
Pedagogiek – De plicht om weerstand te bieden |
Nelson (2022), Maggie |
Over vrijheid – (On freedom) |
Pinker (2011), Steven |
The Better Angels of Our Nature – a history of violence and humanity |
Prideaux (2018), Sue |
Ik ben dynamiet – Het leven van Nietzsche |
Reybrouck (2017), David en Thomas |
Vrede kun je leren |
Rovelli (2016), Carlo |
Reality is not what it seems |
Slooter (2019), Martie |
De vijf rollen van de leraar |
Storr (1998), Anthony |
Reuzen op lemen voeten. Studies over goeroes |
Schafer (1975), R. Murray
|
The Rhinoceros in the Classroom
|
Scheffer (2013), Paul |
Alles doet mee aan de werkelijkheid Herman Wolf 1893-1942 |
Sorensen (2023), Nick |
The improvising teacher – Reconceptualising pedagogy, expertise and professionalism |
Teitler (2017), Peter |
Lessen in orde |
Visser (2017), Andries |
Kierkegaard en DE HERHALING – een leesgids |
Visser (2019), Andries |
De mens is geest – Kierkegaards humanisme |
Waal (2009), Frans de |
Een tijd voor empathie – wat de natuur ons leert over een betere samenleving. |
Wijnbergen (2011), Rob |
Nietzsche & Kant lezen de krant – Denker van vroeger over dilemma’s van nu |